Sunday 20 November 2016

Resepi coleslaw ala kfc

Masa jamuan akhir tahun tingkatan 2 (kelas 2 Ibnu Battuta) aku di jemput sekali untuk makan ayam bakar dan main air sungai di Sg. Congkak. Sumpah sejuk giler air kat situ.. Beshh :)

Aku ingatkan aku di jemput untuk makan-makan dan bersuka ria saje. Sekali kena join depa masak. 
Bakar-bakar tu bagi kat laki. Depa lagi teror..hehe aku dan geng-geng banat di tugaskan untuk buat coleslaw...

Aku macam blurr..coleslaw tu natang apa?? haha padahal tiap kali pergi kfc order natang ni.. aku tanya kat students aku. "macamane rupa dan rasa coleslaw?" Students aku jawab.."alaa...yang selalu tcer makan kat kfc tu..ada kobis, carrot dan mayonis semua"...hahaha

Sungguh...ini pestime aku buat coleslaw...aku potong kubis besar-besar alam dan carrot panjang-panjang....lantak depa lah..asalkan depa tak makan sebijik kobis masuk dalam mulut.. kata aku dalam hati....keh keh keh.

Seriusly....
depa ini kelaparan tahap seketul kubis ilek jer masuk dalam mulut...
hahaha ^_^
hahaha :)

Kesian sungguh kat depa semua.. :'D

Balik asrama aku cepat-cepat search resepi coleslaw...yeay jumpa dalam blog cik apple.

Jadinya, meh aku sekolah kan korang cara-cara nak buat coleslaw ala kfc yang sedap lagi senang...hehehe :)

Bahan-bahan yang di perlukan ialah:


1/2 bahagian sayur kubis
1 batang lobak merah
1 sudu besar jus lemon
5 sudu besar mayonis 
1/4 cawan susu segar
sedikit serbuk lada hitam
sedikit garam

Cara-caranya ialah;

1. Mula-mula potong halus-halus sayur kubis.



2. Potong dadu lobak merah.



3. Kemudian satukan lobak merah dan sayur kobis yang siap di potong halus ke dalam satu bekas.


4. Perasakan dengan 1 sudu besar jus lemon, 5 sudu mayonis, 1/4 cawan susu segar. 


 5. Tambah sedikit serbuk lada hitam dan sedikit garam.


6. Lastly, taraaaa....ready to eat :') yummy


x.x

May everyone always have smile on their face. =)

No comments:

Post a Comment